Publikationer pr. år
Publikationer pr. år
Øster Farimagsgade 2A, 1350 København K
Publikationer pr. år
Udviklingspsykopatologi, Angst hos børn og unge, tilknytning samt forældre adfærd
Mit nuværende forskningsprojekt omhandler hvorledes tilknytning til forældre relaterer sig til udviklingen og vedligeholdelsen af angst hos børn. Mere specifikt om, og i så fald hvorledes, refleksiv funktion hos børn, medierer mellem usikker tilknytning og forhøjet niveau af angstsymptomer. Derudover forsker jeg i forældreadfærd (overinvolvering samt negativitet) samt forældres refleksive funktioner, og disses indflydelse på udviklingen samt vedligeholdelsen af angst hos børn og unge.
Klinisk psykologi,
Klinisk børnepsykologi,
Udviklingspsykologi,
Angst
Tilknytning
Forældreadfærd
Selvhjælp
Kognitiv adfærdsterapi
Født i 1983. Færdiguddannet som cand.psych. fra KU i 2008. Klinisk psykolog på Center for Kognitiv Terapi, Psykiatrisk Center Sankt Hans 2008-2011, hvor jeg blev autoriseret i 2010, samt specialist i kognitiv adfærds terapi. Ph.D i 2017 ved center for Angst på KU, hvor jeg undersøgte betydningen af forældreadfærd og tilknytning i forhold til udvikling og vedligeholdelse af angst hos børn. Ansat som Post.Doc ved center for angst, hvor jeg dels varetager kliniske behandlingsopgaver, supervision, undervisning samt forsker i effekten af et selvhjælpsprogram for mild til moderat grad af angst "Få styr på angsten".
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftartikel › Forskning › peer review