Antropolog udvikler læringsmodel til højrisiko-arbejde

  • Lotte Palm Høgh

    Beskrivelse

    Lotte Palm Høgh har med baggrund i antropologien og forskning hos Frømandskorpsets Elevskole udviklet en læringsmodel til uddannelse i høj-risiko-arbejde. 

    - Traditionelle læringsmodeller er primært baseret på intellekt. På refleksion, diskussion og læsning af et pensum. Men man kan ikke intellektualisere sig til at være i livsfare. På Elevskolen får eleverne på egen krop erfaring med at håndtere farlige, udfordrende og stressende situationer. Mens traditionelle læringsmodeller betragter stressbelastning som en hæmsko for læring, er stressbelastning fx et mål i sig selv på Elevskolen, og de perspektiver inddrager læringsmodellen, siger Lotte Høgh, der er ph.d. studerende ved Institut for Antropologi. 

    Læs mere om samarbejdet og Ph.D.- projektet på linket. https://antropologi.ku.dk/ominstituttet/Nyheder/udvikler-laeringsmodel/

    Emne

    https://antropologi.ku.dk/ominstituttet/Nyheder/udvikler-laeringsmodel/

    Periode22 okt. 2019