Lotte Palm Høgh har med baggrund i antropologien og forskning hos Frømandskorpsets Elevskole udviklet en læringsmodel til uddannelse i høj-risiko-arbejde.
- Traditionelle læringsmodeller er primært baseret på intellekt. På refleksion, diskussion og læsning af et pensum. Men man kan ikke intellektualisere sig til at være i livsfare. På Elevskolen får eleverne på egen krop erfaring med at håndtere farlige, udfordrende og stressende situationer. Mens traditionelle læringsmodeller betragter stressbelastning som en hæmsko for læring, er stressbelastning fx et mål i sig selv på Elevskolen, og de perspektiver inddrager læringsmodellen, siger Lotte Høgh, der er ph.d. studerende ved Institut for Antropologi.
Læs mere om samarbejdet og Ph.D.- projektet på linket. https://antropologi.ku.dk/ominstituttet/Nyheder/udvikler-laeringsmodel/
https://antropologi.ku.dk/ominstituttet/Nyheder/udvikler-laeringsmodel/