Beskrivelse
Forskningsgruppen gennemfører etnografiske studier og forskningsbaseret evaluering af innovative uddannelsesprojekter i skolastiske, professionsorienterede og akademiske læringskontekster. Projekterne har et stærkt netværk og projektudviklingen foretages i tætte forbindelser mellem de involverede institutioner og de nationale og internationale forskernetværk.I relation til forskningsgruppens fælles temaer gennemføres aktuelt forskningsbaseret evaluering af projekter i interprofessionalitet (Projekt InterTværs), online læring (projekt NETuddannelsen) og game-baseret professionslæring (Innovationsprojekt i dyrlægestudiet).
Gennemgående arbejder forskningsgruppen med problemstillinger knyttet til organisations- og pædagogikudvikling og til professionsorienterede læringsstrategier og kompetenceudvikling.
Med skiftende vægt fokuseres på innovationer i sundheds-, samfunds- og humaniorafaglige sammenhænge med casestudier i gymnasiale uddannelser, universitetsuddannelser og professionsuddannelserne. I casestudierne arbejdes der således organisations- og skolekonkret både med interprofessionalitet og med professionsnære og digitale udviklingsstrategier, online læring og e-pædagogik.
Forskergruppen udvikler internt og eksternt finansierede projekter relateret til de fælles temaer og igangværende ph.d.projekter. Gruppens forskernetværk udvides løbende, senest I forbindelse med modtagelse af Marie Curie Fellowship, samt med nye tilknytninger til af ph.d.-projekter indenfor området professionsorienteret læring i klinisk psykiatrisk praksis.
Periode | 2013 → 2016 |
---|---|
Sted for afholdelse | Etnografiske studier i Innovative LæringsKontekster |
Grad af anerkendelse | International |