Beskrivelse
Det pædagogiske arbejde udføres gennem relationer. Men hvad indebærer det egentligt?Hvad er det for nogle udtryk og måder at føre sin krop, som kendetegner arbejdet med børn? Hvad er det for tegn fra barnet, der opfanges og handles ved, når man har en relation til barnet?
Pædagogmedhjælperen agerer hver dag i relationer med børn, men også i relation til de andre kollegaer, som er en del af institutionen. Og her gør noget af det samme sig gældende. Der er særlige tegn, som opfanges, når man kender sin kollega godt. Der er særlige udtryk som forstås og giver arbejdet retning, uden at der behøver siges så meget.
Denne formiddag skal vi gå på opdagelse i, hvad der egentlig ligger i dagligdagens relationsarbejde, og hvad det er for et fagligt beredskab, der på denne måde ligger gemt hos pædagogmedhjælperen.
Arbejdet vil tage udgangspunkt i en kombination af oplæg, diskussion og øvelser.
Periode | 4 dec. 2018 |
---|---|
Sted for afholdelse | Forbundet for Offentligt Ansatte |
Grad af anerkendelse | National |
Relateret indhold
-
Publikation
-
I mangetydighedens mellerum: Pædagogisk viden som relationelt fænomen
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning