Dansk grammatikundervisning med quizzer og badges (gamification)

    Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag og mundtlige bidrag

    Beskrivelse

    I forårssemestrene 2018 og 2019 har vi omlagt danskstudiets grammatikkursus frivillige hjemmeopgaver til selvrettende quizzer, for at støtte de studerendes læring og motivere dem til at arbejde (mere) med de grammatikken.
    Vi håber endvidere, at lidt gamification med badges kan skabe ekstra motivation. Målene er, at de studerende bruger mere ’time on task’ for at få bedre styr på begreberne. Desuden får de et klart svar på, hvor godt de klarer sig i forhold
    til læringsmålene - ”How am I going”. Brugen af quizzer er blevet oplevet som gode læringsaktiviteter, der styrker kurset både af undervisere og studerende
    i F2018.
    Periode28 maj 2019
    BegivenhedstitelDUN Konferencen 2019: Undervisningens teknologier og teknikker
    BegivenhedstypeKonference
    PlaceringOdense, DanmarkVis på kort
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • Online and blended learning
    • Technology in education
    • quiz
    • Gamification