Entrepreneurship og innovation tilrettelagt som strategisk refleksiv undervisning: Et koncept til entrepreneurshipundervisning

Michael Kristiansson

Abstract

Artiklen handler om, hvordan entrepreneurshipundervisning kan tilrettelægges og gennemføres som strategisk refleksiv konversation. Der argumenteres for, at strategisk refleksiv konversation er i stand til at fremme "enterprising behaviour" blandt de studerende. Det handler konkret om at udvikle de studerendes sproglige beredskab omkring strategiske forhold og træne dem i at bruge strategisk refleksiv konversation i praksis. Det konstateres, at entrepreneurshipundervisning bør give de studerende redskaber til at kunne se, fortolke, skabe, opsøge og udnytte muligheder og dette i fællesskab med andre. Det anbefales, at undervisningen tilrettelægges i form af diskursive og refleksive aktiviteter, og at disse aktiviteter foregår i workshops, hvor deltagergruppen er sammensat transdisciplinært.
Original languageDanish
Title of host publicationTværfaglighed og entrepreneurship : en antologi med bidrag om tvær- og flerfaglighed som pædagogisk metode og med eksempler på gennemførte uddannelsesforløb i forbindelse med undervisning i entrepreneurship og beslægtede områder på de videregående uddannelsesinstitutioner
EditorsJakob Stolt, Christian Vintergaard
Number of pages12
Place of PublicationKøbenhavn
PublisherIdea København og Øresund Entrepreneurship Academy
Publication date2008
Pages28-39
ISBN (Print)978-87-992772-0-9
Publication statusPublished - 2008

Keywords

  • Entrepreneurship Teaching
  • Knowledge Managment

Cite this