Abstract
Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Tidsskrift | Review of Communication |
Vol/bind | 16 |
Udgave nummer | 2-3 |
Sider (fra-til) | 213-221 |
Antal sider | 9 |
ISSN | 1535-8593 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2 jul. 2016 |
Emneord
- Det Humanistiske Fakultet
- Feedback
- Mundtlig retorik
- Responskultur
- Retorisk didaktik
- Kognitiv skrivepædagogik