Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback

Jette Barnholdt Hansen

1 Citationer (Scopus)
67 Downloads (Pure)

Abstract

Artiklen er en del af en særudgave af Review of Communication med fokus på undervisning på kommunikationskurser på første år. Der fokuseres på opbygningen af en mundtlig feedback kultur i faget Retorisk teori og analyse på første år af bacheloruddannelsen i retorik på Københavns Universitet. Evnen til at kunne give og modtage feedback er således en vigtig del af retorikuddannelsen - såvel på bachelor- som på kandidatniveau. Responskulturen er kraftigt inspireret af kognitiv skrivepædagogik og repræsenterer hermed et møde mellem skriftlig og mundtlig retorik.
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftReview of Communication
Vol/bind16
Udgave nummer2-3
Sider (fra-til)213-221
Antal sider9
ISSN1535-8593
DOI
StatusUdgivet - 2 jul. 2016

Emneord

  • Det Humanistiske Fakultet
  • Feedback
  • Mundtlig retorik
  • Responskultur
  • Retorisk didaktik
  • Kognitiv skrivepædagogik

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Practices of Response in Public Speaking: The Transformation of Revision Techniques into Oral Feedback'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater