Entrepreneurship og innovation tilrettelagt som strategisk refleksiv undervisning: Et koncept til entrepreneurshipundervisning

Michael Kristiansson

Abstract

Artiklen handler om, hvordan entrepreneurshipundervisning kan tilrettelægges og gennemføres som strategisk refleksiv konversation. Der argumenteres for, at strategisk refleksiv konversation er i stand til at fremme "enterprising behaviour" blandt de studerende. Det handler konkret om at udvikle de studerendes sproglige beredskab omkring strategiske forhold og træne dem i at bruge strategisk refleksiv konversation i praksis. Det konstateres, at entrepreneurshipundervisning bør give de studerende redskaber til at kunne se, fortolke, skabe, opsøge og udnytte muligheder og dette i fællesskab med andre. Det anbefales, at undervisningen tilrettelægges i form af diskursive og refleksive aktiviteter, og at disse aktiviteter foregår i workshops, hvor deltagergruppen er sammensat transdisciplinært.
OriginalsprogDansk
TitelTværfaglighed og entrepreneurship : en antologi med bidrag om tvær- og flerfaglighed som pædagogisk metode og med eksempler på gennemførte uddannelsesforløb i forbindelse med undervisning i entrepreneurship og beslægtede områder på de videregående uddannelsesinstitutioner
RedaktørerJakob Stolt, Christian Vintergaard
Antal sider12
UdgivelsesstedKøbenhavn
ForlagIdea København og Øresund Entrepreneurship Academy
Publikationsdato2008
Sider28-39
ISBN (Trykt)978-87-992772-0-9
StatusUdgivet - 2008

Emneord

  • Entrepreneurship-undervisning
  • Videnledelse

Citationsformater