Abstract
Artiklen handler om, hvordan entrepreneurshipundervisning kan tilrettelægges og gennemføres som strategisk refleksiv konversation. Der argumenteres for, at strategisk refleksiv konversation er i stand til at fremme "enterprising behaviour" blandt de studerende. Det handler konkret om at udvikle de studerendes sproglige beredskab omkring strategiske forhold og træne dem i at bruge strategisk refleksiv konversation i praksis. Det konstateres, at entrepreneurshipundervisning bør give de studerende redskaber til at kunne se, fortolke, skabe, opsøge og udnytte muligheder og dette i fællesskab med andre. Det anbefales, at undervisningen tilrettelægges i form af diskursive og refleksive aktiviteter, og at disse aktiviteter foregår i workshops, hvor deltagergruppen er sammensat transdisciplinært.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Tværfaglighed og entrepreneurship : en antologi med bidrag om tvær- og flerfaglighed som pædagogisk metode og med eksempler på gennemførte uddannelsesforløb i forbindelse med undervisning i entrepreneurship og beslægtede områder på de videregående uddannelsesinstitutioner |
Redaktører | Jakob Stolt, Christian Vintergaard |
Antal sider | 12 |
Udgivelsessted | København |
Forlag | Idea København og Øresund Entrepreneurship Academy |
Publikationsdato | 2008 |
Sider | 28-39 |
ISBN (Trykt) | 978-87-992772-0-9 |
Status | Udgivet - 2008 |
Emneord
- Entrepreneurship-undervisning
- Videnledelse