Determinants of knowledge gain in evidence-based medicine short courses: an international assessment

Bidragets oversatte titel: Hvad bestemmer øgningen af viden ved korte kurser i evidensbaseret medicin: en international vurdering

Klaus Witt, Regina Kunz, Karl Wegscheider, Lutz Fritsche, Holger J Schünemann, Virginia Moyer, Donald Miller, Nicole Boluyt, Yngve Falck-Ytter, Peter Griffiths, Heiner C Bucher, Antje Timmer, Jana Meyerrose, Martin Dawes, Trisha Greenhalgh, Gordon H Guyatt

18 Citationer (Scopus)

Abstract

International multicenter før/efter undersøgelse af deltagernes viden om EBM, målt ved the Berlin Questionnaire. 15 centre, 420 kursister. Øget score associeret fra højest til lavest med: Krav om aktiv deltagelse, særskilt statistik session, færre emner, færre forelæsninger, færre deltagere pr. tutor, større total kursus omfang og mindre grupper.
Bidragets oversatte titelHvad bestemmer øgningen af viden ved korte kurser i evidensbaseret medicin: en international vurdering
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftOpen Medicine
Vol/bind1/1
Udgave nummer1
Sider (fra-til)E3 - E10
Antal sider8
ISSN1911-2092
StatusUdgivet - 5 jan. 2010

Emneord

  • Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet
  • evidence-based medicine
  • knowledge gain
  • learning

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Hvad bestemmer øgningen af viden ved korte kurser i evidensbaseret medicin: en international vurdering'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater