Bildung - Then and Now in Danish High School and University Teaching and How to Integrate Bildung into Modern University Teaching

Mogens Nørgaard Olesen

988 Downloads (Pure)

Abstract

I artiklen gennemgås dannelsesbegrebets indførelse af Humboldt og Kant og dets betydning for undervisningen i danske gymnasier og på danske universiteter gennem de sidste 200 år. Det fremdrages og vises, hvordan dannelsesbegrebet i tillempet form med stor fordel kan inddrages i moderne universitetsundervisning, og der henvises til en del erfaringer hermed gennem de sidste tre år på Økonomisk Institut.
Udgivelsesdato: September
OriginalsprogEngelsk
TidsskriftForum on Public Policy
Vol/bind2010
Udgave nummer2
Sider (fra-til)1-23
Antal sider24
ISSN1556-763X
StatusUdgivet - 2010

Fingeraftryk

Dyk ned i forskningsemnerne om 'Bildung - Then and Now in Danish High School and University Teaching and How to Integrate Bildung into Modern University Teaching'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.

Citationsformater